vrijdag 27 november 2015

mijn haardracht



Mijn haardracht

De verpleging, die mij iedere morgen scheren, wassen en aankleden, kammen ook, als laatste actie van de ochtendzorg, mijn haren. Zoals de meesten van u wel weten is de haardos inmiddels sterk uitgedund en vooral boven op de schedel zit bijna niets meer. Toch vragen ze me vaak hoe ik de haardracht wil. Scheiding links of rechts, naar voren gekamd of liever naar achteren, over de hele schedel heen of liever schuin naar achteren.
Al vaker heb ik duidelijk gemaakt, dat het mij totaal niet interesseert, welke kaprichting ze kiezen. Een kam door de over gebleven haren is voldoende. Het geeft mij de indruk, dat het niet meer schots en scheef over mijn bol hangt en dat ik er daarom verzorgd uit zie.
Het tekent de zorgvuldigheid,  waarmee het zorgteam te werk gaat, want ze blijven, ook ongevraagd, zoeken naar een glimp van een scheiding en voldaan kijken naar hoe ze er nu weer in geslaagd zijn mijn haren tot tevredenheid te

Geen opmerkingen:

Een reactie posten