zaterdag 19 december 2015

De Zonnebloem



Tsjonge, tsjonge, dat is even afkicken!  We zijn net terug van een kerstreis met de Zonnebloem. Een heel bijzondere ervaring!  Een luxe boot (schip volgens de ingewijden) met prachtig uitzicht over de Rijn, vier sterren niveau maaltijden, met als toppunt de afscheidsmaaltijd gisterenavond, maar vooral een groep van zeer betrokken vrijwilligers, die de hele dag beschikbaar zijn voor hulp en een gezellig praatje.  Wies hoefde bijna niets te doen, zelfs tijdens de maaltijden kwam een vrijwilliger naast mij zitten om mij te eten te geven. Tijdens de stadswandelingen, in Keulen, Koblenz en Rudesheim kregen we een vrijwilliger toegewezen, die ons vergezelde en ons hielp als dat nodig mocht zijn. Een verpleegkundige verzorgde mij iedere ochtend en avond zeer vakkundig. En tot mijn eigen verbazing was ik vrij snel gewend aan mijn nieuwe elektrische rolstoel, een Audi 100 onder de rolstoelen. Jammer was, dat ik door gebrek aan ervaring mijn voet knel zette en drie dagen met een gekneusde linker voet  zat.
Als mijn indrukken zijn ingezonken, zal ik nog meer specifieke ervaringen beschrijven. Bv over Marcel!

Steef    19 december 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten