zaterdag 16 januari 2016

oogbesturingscomputer



Het is een hypermoderne tablet waarmee je niet alleen de tekst met je ogen kunt “typen “, maar ook door Daan, ( mannenstem ) kunt laten uit spreken. Simpelweg naar een letter kijken en, voila, de letter staat op het scherm. Dat gaat uiteraard een stukje langzamer dan met tien geoefende vingers, maar stukken sneller dan letter voor letter met een muisklik over een schermtoetsenbord,  zoals ik tot nu toe gewend ben. Ook deze tekst is nog op de oude manier geschreven trouwens.  En hier wrijft nu juist de schoen (vreemde uitdrukking trouwens ). Was het maar zo gemakkelijk!  Het wennen is verdomde lastig. Mijn ogen vlogen aanvankelijk van links naar rechts over het scherm en namen en passant allerlei letters mee, waarmee vreemde woorden tot stand kwamen, zo moest het dus niet. Dan maar heel langzaam kijken welk icoontje de pauze weergeeft en waar de woordvoorspeller en  voorbeeldzinnen  staan. Het zal nog wel een tijdje duren voordat ik er vertrouwd mee om kan gaan, maar daar heb ik alle tijd voor.

Steef

2 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Steef, ze zeggen niet voor niets oefening baart kunst. Jou kennende gaat dat vast snel lukken.
    Liefs Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zet hem op computer nerd. Ik wil kunnen schatten met je.

    BeantwoordenVerwijderen