donderdag 28 mei 2015

DE ESSENBURGH



                 DE ESSENBURGH
De verpleegkundige gebruikte veel scheerschuim en ze wreef ook mijn neus in met het witte schuim. Ik maakte een grapje met de woorden : op mijn neus zitten geen haren, toch? . Maar mijn spraak wordt steeds onduidelijker. Ze reageerde wel, maar ik had niet de indruk, dat ze mij begreep, daarom   liet ik haar verder maar begaan. Toen ik gewassen en aangekleed was vroeg ze aan Wies een schaartje en ze begon daarmee mijn neus haren te knippen en ook mijn wenkbrauwen werden bijgepunt. Ik vond dat een luxe service en dat zei ik dan ook, maar zij antwoordde  lichtelijk verbaasd, dat had u toch gevraagd?
Zelfs de ochtend verzorging was geregeld op ons vakantie adres en het appartement was erg ruim en goed ingericht (Landal ) met uitzicht over het Veluwemeer. De binnenstad van Harderwijk bleek mooier dan we gedacht hadden, maar de kinderkopjesbestrating was wel erg zwaar voor Wies, die mijn rolstoel duwde. Gelukkig waren er ook gezellige terrasjes. Op donderdag  Hemelvaartsdag reden we naar Hierden, naar Kasteel de Essenburgh.  Het was schitterend mooi  weer. Een geschenk van de weergoden voor ons 49jarig huwelijk. Wies hoefde daar geen rolstoel meer uit de auto te tillen, want dat werd door Jeroen en Erik overgenomen en de kleinkinderen kropen ombeurten op opa´s schoot. Toen de broers en zusters met partners waren gearriveerd en we koffie hadden gedronken op een zonovergoten terras werd het gezelschap rondgeleid door het kasteel, zodat zelfs de kinderen in de toren mochten klimmen,  we hadden een heerlijke high tea . Daarna hebben we nog uitvoerig door de tuin gewandeld en geborreld op het terras. We sloten af met de wens om dit volgend jaar te herhalen.
Steef  mei 2015

1 opmerking:

  1. Het was een heel gezellige en fijne dag.
    Ik zou zeggen tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen